Pytanie jak temacie.
Trochę poszukałem po forum ale jakoś nie znalazłem....
Czy turbinę w 1.4 w O3 trzeba jakoś specjalnie chłodzić przed zgaszeniem silnika?
Tzn nie wyłączać go od razu po zakończeniu jazdy tylko trzymać włączony silnika przez czas jakiś?
A jaka jest wtedy pokazywana temperatura na wyświetlaczu maxidot?
Mój max z autostrady to 103 stopnie, ale to było jeszcze przed tym
zanim pojawiły się temperatury 25+.
I do ilu czekacie aż wam spadnie temperatura przed wyłączeniem silnika?
Ja do tej pory aż zejdzie poniżej 90 stopni, ale przy ostatnich temperaturach powietrza
czasami zatrzymuje się na 92-93 i nie chce schodzić.
I od razu kolejne pytanie. Jakby podpiąć się pod interfejs OBDII to byłoby więcej
informacji na temat temperatury np. z większej ilości czujników? Tylko jak kilka
miesięcy temu szukałem interfejsu na bluetooth to z opisów wynikało, że nie
będą współpracować z OIII (o ile pamiętam to chodziło o to, że ma nowy protokół
wymiany danych). Czy coś się zmieniło w temacie i możecie polecić
coś co będzie współpracować z dostępnymi aplikacjami na androida?
Czy to aby nie przesada? Sam czekam zawsze zanim wyłączę, nawet po lataniu przez miasto nie wyłączam natychmiast. Ale nie ma mam maxidota i nie analizuję czy motor ma 100, czy 90C. Zajeżdżam pod dom, zanim otworzę bramę jedną, bramę drugą mija ładna chwila. Wjazd do garażu i szlus - turn off. Ale nie czekam 10 minut
Po naprawdę ostrym "pałowaniu" - minuta wystarczy :szeroki_usmiech - turbo się szybko schładza. Ileś tam aut z turbo miałem i nie było problemu a nogi lekkiej nie mam :twisted:
Instrukcja obsługi:
"Gdy silnik był przez dłuższy czas mocno obciążony, nie należy go wyłączać od razu
po zakończeniu jazdy, lecz pozostawić jeszcze na biegu jałowym przez mniej
więcej 1 minutę. Dzięki temu można uniknąć lokalnego wzrostu temperatury w
niektórych elementach wyłączonego silnika."
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
a ja przy próbie potrzymania na jałowym biegu ciągle zapominam o tym start-stop i sam mi się wyłącza.
Czy jeśli faktycznie byłaby potrzeba schłodzenia turbiny, to system SS jest taki mądry, że nie wyłączy silnika?
Jak wyjechałem z salonu, to osiągnąłem w drodze do domu temp. 111 st. czy to normalne?
Teraz (przy upałach) dochodzi do 100-110st.
Cały czas delikatna jazda z uwagi na docieranie, po mieście.
Jak wyjechałem z salonu, to osiągnąłem w drodze do domu temp. 111 st. czy to normalne?
Teraz (przy upałach) dochodzi do 100-110st.
Cały czas delikatna jazda z uwagi na docieranie, po mieście.
w 1.8 to normalna temperatura, 1.2 i 1.4 osiagaja troche nizsze.
Co do chlodzenia turbiny, a wlasciwie to wytracenia predkosci wirnika, to przy normalnej jezdzie nie ma czego 'studzic', jezeli tuz przed zgaszeniem nie kreciles go do wysokich obrotow, to mozesz spokojnie po zaparkowaniu i odpieciu pasow zgasic silnik.
Ale juz po jezdzie autostradowej, czy tez ostrym palowaniu po miescie, trzeba chwile odczekac, ja np. jak sie zatrzymuje na fajke na autostradzie to nie gasze wogole silnika (tylko ze raczej wolno nie jezdze )
Ostatnio czytałem w Motorze, że równiez wolnossaki należy chłodzić po dłuższym obciążeniu a nie tylko turbo, więc dla każdego silnika zdrowsze będzie chwilowe odczekanie do zgaszenia.
a ja przy próbie potrzymania na jałowym biegu ciągle zapominam o tym start-stop i sam mi się wyłącza.
Czy jeśli faktycznie byłaby potrzeba schłodzenia turbiny, to system SS jest taki mądry, że nie wyłączy silnika?
Jeździłem ostatnio Focusem z dieslem z systemem SS, i jak nie był bardzo butowany to SS działał za każdym razem, a np. przy czekaniu na bramkach po przejechaniu autostrady nie działał w ogóle, dopiero później po spokojniejszej jeździe.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?
Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"
Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?
Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"
Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
ztcw to w benzyniakach jest stała geometria, zmienna jest w dieslach
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?
Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"
Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
Jak wspomniał bob_best w benzynach powszechnie stosowane jest turbo ze stałą geometrią. Wynika to z wyższej temperatury spalin niż ta, która jest w dieslach. Owszem można zastosować do silnika benzynowego turbinę ze zmienną geometrią, ale wymaga to zastosowania materiałów o odpowiednich parametrach, a o takie materiały ciężko. Chyba jako jeden z nielicznych producentów Porsche użyło zmiennej geometrii w 911 turbo, ale oni tam korzystali z jakichś technologii lotniczych. Również o ile się nie mylę Mercedes użył zmiennej geometrii w S klasie AMG. Poza tym na pewno Garret ma coś w swojej ofercie, ale takie turbo nie są powszechnie spotykane i jak na razie ich się nie spotka w budżetowych konstrukcjach VAG.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Komentarz